Friday, May 6, 2011

GANGGUAN SIHIR KERANA MENOLAK PELAWAAN UNTUK DI JADIKAN ISTERI KE DUA.

Untuk sekian kali aku merawat masaalah sihir yang "berlapis" pada seorang isteri yang telah lebih dua tahun bernikah tapi masih lagi belum menunjukkan tanda-tanda kehamilan.Kehadiran Pn Norin bersama dengan suami nya En Iskandar (bukan nama sebenar),pada malam tu menjadi satu memori yang tidak boleh aku lupakan seumur hidup aku.Sebelum mereka datang untuk mendapatkan rawatan, si isteri,Pn Norin dan pun menefon aku,memberikan sedikit gambaran tentang masaalah sihir yang di hadapi nya selama ini.Memang teruk keadaan nya.Tapi tidak pula aku duga yang masaalah nya bermula sebaik beliau bergelar isteri pada En Iskandar.

Sebelum aku mulakan rawatan,seperti biasa aku meminta si suami menjelaskan dengan lebih lanjut berhubung dengan masaalah yang di hadapi nya,supaya mudah sikit kerja aku nanti.Tapi baru beberapa ayat keluar dari mulut En Iskanndar,si isteri,Pn Norin dah menambah dengan panjang lebar tentang masaalah yang di hadapi mereka berdua,selama ini.Oleh kerana cerita nya berkisar tentang kawan di pejabat,aku mula syak bahawa perbuatan sihir yang di tanggung oleh Pn Norin selama ini bermula di pejabat beliau.Tapi bila aku amati keadaan nya aku jadi keliru kerana masaalah di pejabat tu hanya berkaitan dengan sihir pengasih,penunduk dan pembanci sahaja.Biasa nya sihir jenis ini di hantar untuk melemahkan pesaing yang berpotensi menyaingi kelebihan yang ada pada seseorang sahaja.Tidak mungkin,ia nya boleh menyebabkan mangsa menderita sakit seluruh badan,hingga terpaksa mendapatkan rawatan di hospital beberapa kali dalam seminggu.

Tapi bila aku "scan" secara menyeluruh,baru aku dapat sedikit gambaran tentang punca sihir yang diderita oleh Puan Norin selama ini.Bukan sahaja seluruh anggota fisikal nya di sihir, malah peranakan nya juga di sihir sekali!Itu yang membuat kan Puan Norin tidak mampu mengandung,walau pun sudah bernikah lebih dari dua tahun!

Hampir tiga jam jugak aku rawat Puan Norin tu,baru lah dapat aku keluarkan ke semua sihir-sihir yang mengganggu nya selama ini.Maklum lah, kurang pengalaman agak nya.Suaminya yang sedari tadi asyik memerhatikan aku dengan agak teliti,mula menunjukkan rasa lega apabila isteri nya sendiri mengakui bahawa badan nya kini terasa ringan.Tidak ada lagi rasa bisa-bisa dan sakit-sakit badan dan perut seperti sebelum ini.


Setelah selesai rawatan,aku menasihati mereka berdua agar berhati-hati,dan cuba banyakkan berzikir kepada Allah.Biasa nya orang yang mengamalkan sihir akan tahu bila sihir nya di buang dan seterus nya dia akan menghantarkan sihir yang lebih berat.Bukan niat aku untuk menakut-nakutan mereka,tapi sekadar menyuruh mereka ini bersedia.Supaya nanti tidak "tenggelam punca" bila musibah melanda untuk kali kedua.
Nak di jadikan cerita,dua hari kemudian aku menerima sms dari Puan Norin menyatakan keadaan perut nya yang amat sakit seperti menyucuk-nyucuk.Sekali gus ia mengalami sesak nafas.


Saya cuba menyakinkan bahawa tidak akan ada apa yang berat boleh terjadi kerana aku sentiasa mengawasi keadaan nya.Walau pun waktu tu aku dapati ada yang menghantar pelalau pembenci kepada nya,tapi aku menyuruh nya supaya banyak-banyak bersabar,kerana benda tu dah aku buang.Tidak ada apa yang harus di bimbangkan.


Mereka yang melakukan sihir tidak akan merasa puas bila tahu mangsa berupaya melawan dan menyingkirkan segala sihir-sihir yang di hantarkan oleh nya.Seboleh-boleh nya dia akan memastikan supaya mangsanya akan sentiasa menderita sepanjang hayat.Itu lah kelaziman sikap mereka-mereka yang melakukan sihir.Mereka langsung tidak memikirkan tentang laknat Allah akan perbuatan keji mereka itu.Masaalah dosa dan seksaan Allah kepada perbuatan mereka ini langsung tidak di ambil peduli.


Sebenarnya sihir yang di hantarkan kepada Pn Norin tu bukan sebesar dan sekuat mana pun kalau nak di badingkan dengan kuala Allah,Raja Sekelian Alam!Tinggal lagi Allah saja nak uji mereka berdua dengan sedikit masaalah sementara berjumpa dengan perawat-perawat yang mampu merawat secara menyeluruh.Yang Sempurna tu Allah,kita sebagai hamba nya sekadar menjalankan kewajipan setakat kemampuan yang ada pada kita sahaja.


Memang tidak di nafikan bahawa tidak semua gangguan sihir mampu di rawat sepenuh nya dengan sekali rawatan sahaja.Terutama sekali sihir yang sudah lama bertapak di badan pesakit.Ia  selalu nya memerlukan rawatan berulang.Ini memerlukan sedikit kesabaran pada diri pesakit.Kefahaman tentang proses rawatan dan punca penyakit yang di alami nya selama ini.









2 comments:

  1. Assalam encik, sy nk tanya mcm mana encik blh scan benda tu ada? Encik dpt rse aura benda tu or mcm mne. Hanya ingin tahu.

    ReplyDelete
  2. Kakak sy pnh alami perkara ni tp alhamdulillah dh xde. Sy syak diri sy ada. Tp sy x sure. Mcm kombinasi jin dan sihir ke. Sy bkn nk kata sy kuat dan masih blh tepis tp sy slalu bukak rukyah sbb kepala asyik berdenyut. Mula2 mcm ada reaksi gerak2 dan pns atau mengantuk bila bukak rukyah lps tu mcm kurg. Tp sy rse diri sy mcm x bersmgt dgn org yg sy syg. Sy cuba x nk mrh sbb sy tau klu mrh maknanya akan semakin igt. Sy tak pasti kenapa tp sy yakin sy diganggu. Org yg x fhm bhs tu dulu pnh slalu cuba nk sembang dgn sy seolah2 dia nk test ilmu dia atau ilmu org yg dia dh pegi byr dh berkesan atau x. Mungkin dia cuba kuasai otak sbb otak penentu kelakuan dan tindakan. Sy brtungkus lumus berfikir selogik mgkin dan bnyk dgr rukyah. Kdg2 sy ckp dlm hati kau blik kt tmpt kau tp mcm makin x sedar diri dan trlupa nk dgr rukyah lps tu. Kdg2 dh niat nk dgr rukyah tp tiba2 trlupa. Sy slalu dgr bunyi perabot bergerak yg mcm diseret. Mcm bunyi org bukak van vanette. Sy igt sape2 peniaga bru blik meniaga tp kerap pastu tgk parking xde vanette olatau van pun. Benda ni mmg buat stres. Fikir n terlalu konsentrasi tntg dia slh x fikir pun slh. Klu asyik fikir tp x kuat dia yg lg kuat. Klu x fikir risau dlm x sedar diri dh buat sesuatu yg benda tu nk kite buat seperti kurang beri perhatian pd psgn atau abaikan psgn. Sy cuma berdoa org tu jumpa org lain dan berhenti gggu sy. Sy pnh x senyum kt org sbb sy fikir klu senyum trlebih pun mslh jgk. Kakak sy dulu kena sbb dia anggap org tu mcm kwn tp org tu nk buat dia jd bini kedua. Sbb dh pnh berbudi mgkin dia rse dia lyk sakiti kakak sy dgn cara x berperikemanusiaan mcm tu.

    ReplyDelete